e-Fatura

e-Fatura uygulaması, güvenli ve hızlı bir şekilde elektronik faturaların dolaşımını sağlayarak işletmelerin faturalama süreçlerini optimize etmelerini sağlar.

e-Fatura Çözümlerimiz

Experteam e-Fatura uygulaması ile faturalandırma süreçlerinizde de çözüm ortağınız olmaya devam ediyor. Tüm faturalandırma süreçlerinizi elektronik ortama taşıyarak hem fatura süreçlerinde oluşan masraflarınızı ortadan kaldırıyor hem de iş sürecinizin daha hızlı ve güvenli ilerlemesini sağlıyor.

Experteam e-Fatura Uygulaması ile Faturalarınız Artık Güvende

e-Fatura uygulamasının kullanılmaya başlanması ile basılı fatura kesme dönemi sona eriyor. Experteam e-Fatura çözümleri ile kağıt, baskı ve arşiv masraflarınız ortadan kalkıyor. Ayrıca kağıt kullanımını minimuma indirmesi sayesinde doğayı korumaya da katkıda bulunmanızı sağlıyor. Elektronik ortamda oluşturulan e-Fatura, mail veya sms yoluyla iletildiği için fatura kargolama masrafları da sıfıra inmiş oluyor. Oluşturulan faturalar elektronik ortamda arşivlendiğinden dilediğiniz zaman dilediğiniz ortamdan erişim imkanı sunuyor.

Experteam e-Fatura uygulamasının yarattığı maliyet avantajlarının yanında iş süreçlerindeki hızlanma ve hata payının azalması da göze çarpan diğer avantajlarından oluyor. Faturaların fiziksel olarak basılması ve arşivlenmesi söz konusu olmadığından hatalı fatura kesimi gibi problemler yaşanmıyor. Basılı olarak arşivlenmesi gerekmediği için faturaların kaybolması gibi sorunlar da ortadan kalkıyor.

Experteam e-Fatura Çözümleri ile İş Süreçleriniz Daha Güvenli ve Daha Verimli

e-Fatura kullanımı ile basılı arşivlerin ortadan kalkması, şirket çalışanlarının iş süreçlerini de hızlandırıyor. Basılı faturaların oluşturulması ve saklanması esnasında meydana gelmesi muhtemel hatalar ve zaman kaybı ortadan kalkarak çalışanların tamamen işlerine odaklanmaları mümkün oluyor. Böylece şirket içi ve dışı organizasyonel süreçlerde verim artıyor.

e-Fatura kullanımının sağladığı tüm bu avantajlara ek olarak, şirketinizin dijitalleşen dünyaya ayak uyduran bir yapıya kavuşması sayesinde müşterilerinizin nezdinde daha profesyonel ve yenilikçi bir imaj oluşturmanızı sağlıyor. İş süreçlerinizin modern yöntemlerle yönetiliyor olması ve müşterilerinizle iletişiminizin daha hızlı ve minimum hata ile gerçekleşmesi, şirketinize artı değer olarak dönüyor.

Experteam e-Fatura

  • Tek ekran üzerinden gelen ve giden e-Fatura yönetimi sağlıyor
  • Özelleştirilebilir fonksiyonlar ile yetki ve erişim yönetimi sunuyor
  • Kolay kullanım ve arama seçenekleri sunuyor
  • Basım, saklama, arşiv yönetim maliyetlerini azaltıyor
  • Elektronik ortamda hızlı arama, görüntüleme, erişim ve iletim özelliği sunuyor
  • Denetim süreçlerinde kolaylık ve şeffaflık yaratıyor
  • e-Fatura ekranı üzerinden kabul ve red yanıt gönderimine olanak tanıyor
  • Özelleştirilebilir statü takibi sunuyor
  • İhracat e-Fatura uyumluluğu sağlıyor
  • Oracle e-Business Suit temel modüllere tam uyumlu çalışıyor

e-Fatura Nedir?

Vergi Usul Kanunu(VUK) tebliği ile 5 Mart 2010 tarihinde hayata geçirilen ve uygulanmaya başlanan, format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB) tarafından belirlenen e-Fatura ile, faturalandırma süreçleriniz elektronik ortama taşınıyor. Gerekli tüm fatura bilgilerini içeren e-Fatura ile artık hem zamandan hem de basılı fatura işlemlerinin maliyetlerinden kurtulmak mümkün oluyor.

e-Fatura, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olduğundan aynı yasal güveni veriyor; hem alıcı hem de satıcı için fatura süreçlerinin daha hızlı şekilde tamamlanmasını sağlıyor. e-Fatura kullanımı ile fatura kesme, kargolama, depolama gibi maliyetleriniz ortadan kalkıyor. Elektronik ortamda arşivlenen faturalara anlık erişim kolaylaşıyor.

e-Fatura kullanımı ile kağıt fatura kesme, kargolama ve arşivleme maliyetleriniz ortadan kalkıyor ve fatura işlemleriniz hız kazanıyor. e-Fatura uygulaması ile faturalar elektronik ortamda yaratılıyor, mail veya sms yoluyla iletiliyor. Bu sayede fatura süreçlerinin maddi yükünü yok ederken fatura süreçlerinde yaşanan aksaklıkların da en aza indirgenmesi sağlanıyor. Böylece fatura işlemleriniz hızlı ve güvenli şekilde tamamlanıyor.

e-Fatura kullanımı ile tahsilat süreniz kısalıyor ve baskı, kargo, arşivleme gibi maliyetlerinizi de sıfıra indirip bu işlemlerde yaşanan zaman kaybını ortadan kaldırarak şirketinizin iş gücünü daha verimli hale getiriyor. Ayrıca e-Fatura cep telefonu, bilgisayar, tablet farketmeksizin her türlü elektronik cihaz ile oluşturulabiliyor ve müşterilere veya bayilere anında iletilebiliyor. Kullanımı kolay arayüzü ile de kullanıcılara hızlı ve konforlu bir çözüm olarak sunuluyor.

e-Fatura uygulaması maliyetlerinizi düşürmesinin yanında iş süreçlerinizi de hızlandırıyor. Bu sayede çalışanların kendi işlerine daha odaklı çalışması sağlanıyor ve şirket içi veriminiz artıyor. e-Fatura uygulaması kullanımının tercih edilmesi ile dijitalleşen dünyaya ayak uydurmanız kolaylaşıyor, müşterilerinizin nezdinde de daha profesyonel ve modern bir imaj yaratmanız mümkün oluyor.

e-Fatura Uygulamasından yararlanan kullanıcılar;

  • Sistemde kayıtlı tüm kullanıcılara e-Fatura gönderebiliyor
  • Sistemde kayıtlı tüm kullanıcılardan e-Fatura alabiliyor
  • Kullanıcılar gönderilen veya alınan e-Faturalarını bilgisayarlarına indirerek elektronik ortamda muhafaza edebiliyor ve istedikleri zaman ibraz edebiliyor.

e-Fatura Nasıl Kesilir?

e-Fatura uygulaması ile mükellefler, GİB Portal ya da özel entegratör portalları aracılığı ile e-Fatura kesebiliyor ve mail veya sms yoluyla hızlıca karşı tarafa gönderimini sağlayabiliyor. Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB) portalından ilgili alanlar doldurularak kolaylıkla fatura kesilebiliyor. Ayrıca özel entegratörler ile direkt Gelir İdaresi Başkanlığına entegre olarak tüm fatura kesim süreçlerinizi kontrol etmeniz de mümkün oluyor.

Kimler e-Fatura uygulamasına geçebilir?

e-Fatura kullanımına geçmek için herhangi bir ciro ya da fatura miktar sınırlaması aranmıyor. Hangi sektörde veya hacimde olursa olsun firmalar diledikleri zaman e-Fatura uygulamasını kullanmaya başlayabiliyor.

İki tür e-Fatura kullanıcısı bulunuyor;

  • Zorunluluk kapsamında e-Faturaya geçiş yapan kullanıcılar: 2022 yılı ve sonrası hesap dönemleri için 3 milyon TL ve üzeri ciroya sahip olan firmalar, zorunlu e-Fatura mükellefi oluyor ve takip eden yılın başı itibariyle e-Faturaya geçişlerini tamamlamaları gerekiyor.
  • Gönüllü olarak e-Faturaya geçiş yapan kullanıcılar: e-Fatura kullanımının sağladığı maddi ve iş gücü avantajlarından faydalanmak isteyen tüm firmalar diledikleri zaman e-Fatura uygulamasına geçebiliyor. Böylelikle fatura kesme masrafları, kargo ücretleri ortadan kalkıyor, daha hızlı iş akışı sayesinde çalışanların verimleri artıyor.

e-Fatura ile e-Arşiv Fatura Arasındaki Fark Nedir?

e-Fatura mükellefleri ile e-arşiv fatura mükellefleri arasında fark olmamasına rağmen e-Fatura ve e-arşiv fatura arasında kullanım farklılıkları bulunuyor.

  • e-Fatura sadece e-Fatura kullanımı bulunan mükelleflere gönderilebiliyor.
  • e-Arşiv fatura ise e-Fatura kullanmayan tüm kurumlara ve kişilere gönderilebiliyor.
  • e-Fatura ilgili kişi veya kurumlara, Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden e-Fatura kapalı devre sistem ile ulaştırılıyor. Gönderici ve alıcı bu sistem üzerinden diledikleri işlemleri yapabiliyor.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı yapılan işlemlerden anında haberdar oluyor. İşlemler iptal edilemiyor, ancak ilgili kişi gerek gördüğü durumlarda ret ya da iade işlemlerini yapabiliyor.
  • e-Arşiv fatura, ilgili kişi veya kuruma mail ya da SMS yolu ile ulaştırılıyor ve Gelir İdaresi Başkanlığı’na raporlama işlemi bir sonraki gün saat 24:00’de tamamlanıyor.

e-Fatura Başvurusu Nasıl yapılır?

e-Fatura uygulamasına geçmek için GİB e-Fatura portal sistemine kayıt olmanız gerekiyor. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra e-Fatura aktivasyon adımları tamamlanarak e-Fatura kullanımına başlanabiliyor.

  • Mali Mühür: e-Fatura kullanımına başlamak için ilk adımda firmalar mali mühür sertifikası edinmek için başvuruda bulunuyor. Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB) tarafından düzenlenen ve onaylanan bir elektronik mühür olan mali mühür edinmek için başvurular TÜBİTAK’a yapılıyor.
  • e-Fatura Başvuru işlemi: İkinci adımda Gelir İdaresi Başkanlığına ait “e-Fatura canlı ortam başvuru” formunu doldurmanız gerekiyor. Formun doldurulması ile başvuru işlemi tamamlanmış oluyor. Yapılan başvurular e-Fatura portal sorgulama sayfasına girilerek sorgulanabiliyor. Bu sayfaya “GİB fatura sorgulama” yazarak da ulaşılabiliyor.
  • eFatura Aktivasyonu: Son adımda oluşturulan hesabın aktive edilmesi gerekiyor. Aktivasyon işlemi için edinilen mali mührün kullanımı yeterli oluyor.

e-Fatura İptali Nasıl Yapılır?

e-Fatura işlemlerinde zaman zaman hatalar yapılabiliyor. Bu gibi durumlarda e-Faturanın iptal edilmesi gerekiyor. e-Faturalar, faturayı size ileten kişi veya kurum tarafından iptal edilemiyor. E-Fatura iptali için faturanın iletildiği kişi veya kuruluşun e-Faturayı reddetmesi gerekiyor. Alıcı taraf e-Faturayı reddettikten sonra fatura, e-Fatura iptal portalı aracılığı ile kolaylıkla iptal edilebiliyor. Böylelikle iptal süresi resmi olarak 7 iş günü olarak belirlenen e-Fatura iptal edilmiş oluyor.

  • GİB e-Fatura iptal: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-arşiv fatura ve e-Fatura kesme işlemlerinizin ve/veya iptal edilmesinin denetlenmesini sağlıyor. Gelir İdaresi Başkanlığının fatura kesme ve iptalini kolay hale getiren sistemi sayesinde bu işlemler mümkün oluyor.
  • Ticari fatura: Müşterinizin sistemine gönderilen fatura, 7 iş günü içerisinde yine müşteriniz tarafından iptal edilebiliyor. Müşteriler fatura reddi oluşturduktan sonra, yeni fatura oluşturulup tekrar müşteriye gönderimi sağlanabiliyor.
  • Temel fatura: Fatura gönderimini sağladığınız müşterinin gereken hallerde bu fatura için iade e-Fatura oluşturması ve size göndermesi gerekiyor. Böylelikle iki fatura birbirlerini mahsuplaştırmış oluyor.
  • e-Arşiv fatura: Faturanızın düzenleme bölümüne gelip “iptal” seçeneğine tıklayarak iptalini gerçekleştirmek mümkün oluyor. Resmi tarihten sonra 7 iş günü içerisinde iptali gerçekleşebiliyor.